SFDI 2017, O, Bezpečnost
Podporované aktivity viz bod 1.:
· bezbariérové úpravy nástupišť linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD,
integrované dopravy, atd.) podél autobusových zastávek, včetně vlastních autobusových zálivů,
· výstavby, rekonstrukce a úprav chodníků a přechodů pro chodce,
· výstavby a rekonstrukce míst pro přecházení, lávek a podchodů pro chodce, které jsou součástí bezbariérové pěší trasy,
· nasvětlení přechodů, které splňují požadavky dle technických kvalitativních podmínek
(dále jen TKP) kapitola 15 Osvětlení pozemních komunikací, ale vždy ve vazbě na bezbariérovou stavební úpravu přechodů pro chodce splňující podmínky
vyhlášky č. 398/2009 Sb., s přihlédnutím na dopravní význam pozemní komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením .
· Světelného signalizačního zařízení řídícího provoz samostatného přechodu pro chodce, ale vždy ve vazbě na bezbariérovou stavební úpravu přechodů pro chodce splňující podmínky vyhlášky č. 398/2009 Sb., s přihlédnutím na dopravní význam komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením.
· Měřičů rychlosti vozidel a to včetně informativních ukazatelů okamžité rychlosti vozidel.
· Bezpečnostních prvků na vozovce (např. LED diody u vodorovného dopravního
značení dle TP 217), ale vždy ve vazbě na bezbariérovou stavební úpravu přechodů
pro chodce splňující podmínky vyhlášky č. 398/2009 Sb., s přihlédnutím na dopravní
význam pozemní komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie
ČR s navrženým řešením).
Podporované aktivity viz bod. 2:
· úprav vjezdu do obce,
(směrové vychýlení jízdního pruhu v obou směrech pomocí dopravního ostrůvku
nebo středového dělícího pásu (vstupní brány do obcí) s nasvětlením, fyzické zúžení
komunikace, atd.)
· zvýšení protismykových vlastností krytu vozovky v nebezpečných úsecích ve vazbě
na přechod pro chodce,
(úpravy směřující ke zlepšení dopravní situace v místech dopravních nehod: umístění
zvýrazňujícího dopravního značení, instalace dopravních zařízení, svodidel atd. (vždy
s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením))
· dalších zařízení sloužících ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a jejího zklidnění:
· světelného signalizačního zařízení pro řízení provozu na izolované dynamicky řízené
křižovatce, s přihlédnutím na dopravní význam pozemní komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením, vodorovné a svislé dopravní značení, zvýrazňující optické prvky na pozemních komunikacích - zvýrazňující sloupky, obrubníkové odrazky, vodící trvale svítící knoflíky a zvýrazňující knoflíky
V rámci investiční akce mohou být zařazeny i položky neinvestičního charakteru.
Výzva: | SFDI 2017 |
---|---|
Termín výzvy | - 6.1.2017 |
Do konce výzvy zbývá: | výzva vypršela |
Kdo může žádat: |
|
Na co lze získat podporu: | 1. Finanční prostředky lze poskytnout na akce investičního charakteru podél silnic I., II. nebo III. třídy nebo podél místních komunikací I., II. nebo III. třídy (§6 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění, tedy mimo místních komunikací IV. třídy, na kterých je umožněn smíšený provoz), ležících na trase odsouhlasené v rámci Národního rozvojového programu mobility pro všechny s doloženou průměrnou intenzitou dopravy vyšší než 500 vozidel/24hodin. 2. Finanční prostředky lze poskytnout na akce investičního i neinvestičního charakteru na silnicích I., II. nebo III. třídy. |
Výše dotace: | max. 85 % celkových unatelných nákladů akce realizované v roce 2017 |
K akcím viz bod 1)
Akce s věcnou orientací dle bodu 1. musí tvořit jednu celistvou a propojenou pěší trasu. Výjimkou může být výstavba (rekonstrukce) bezbariérových úprav chodníků podél
autobusových zálivů a vlastních autobusových zálivů linkových spojů a veřejné hromadné
dopravy v rámci jedné trasy. Dále je možná také výstavba(rekonstrukce) samostatných přechodů pro chodce přes silnice I., II. nebo III. třídy a jejich nasvětlení (žádost může obsahovat i větší počet přechodů).
K akcím viz bod 2)
Akce, zařazené dle věcné orientace dle bodu 1.2., mohou obsahovat i větší počet samostatných úprav.